V preteklih letih je bilo precej napisanih o tako imenovani osebni blagovni znamki. Gre za pojav, ki se dejansko čedalje bolj uveljavlja, četudi se o njem čedalje manj piše in govori (vsaj v laičnih/poljudnih revijah). Potrebno je ugotoviti, da je na takšne pojave odreagirala deloma tudi država in evropska unija nasplošno in sicer preko pravice do zasebnosti oziroma pravice do varstva osebnih podatkov in pravice do "pozabe".
Ne glede na omenjeno, gre pri osebni blagovni znamki za pojav, ko se zasebnost začne tržiti kot nekakšen produkt, ki se ga unovčuje posredno ali neposredno. Med posrednimi so na primer različna plačila za promocijske aktivnost (npr. pojavljanje na predstavitvah ali dogodkih, kjer organizator želi prisotnost določenega spektra ljudi), ali pa neposrednimi (npr. prodaja izdelkov z neposredno označbo osebne blagovne znamke).
Medtem ko se nekateri zgražajo nad neposrednimi unovčitvami (npr. prodajo imena in priimka določenega športnika za denar), pa se nekako zdi javnosti bolj sprejemljiva posredna oblika.
Ne glede na omenjeno, je potrebno pri osebni blagovni znamki ugotovoiti, da gre lahko za pravo blagovno znamko, ki jo običajno trži posebno podjetje ustanovljeno zgolj za ta namen. Takšen način utrjuje prepričanje, da gre za premišljeno in načrtovano dejanje.
Takšno blagovno znamko je potrebno tudi ustrezno zaščititi na nacionalni, nadnacionalni ali mednarodni ravni, kar vam lahko pomaga tudi odvetniška pisarna. Vsekakor pa je že pred tem smiseln posvet pri odvetniku, saj so stroški takšne zaščite lahko precejšnji, vzdrževanje in aktivna obramba pa prav tako.
Sicer pa kot neke vrste druga - neformalna blagovna znamka, postaja naša digitalna preteklost in njene (pozitivne in negativne) posledice. Vendar o tem drugič v povezavi s pravico do zasebnosti.
Naj za konec strnim s (sposojeno) mislijo - V dobi neaupanja, postaja kredibilnost posameznika večjo valuto od njegovih izobrazb, veščin in znanj.
Bo šel torej trend res še naprej v to, da bomo vsi le še blagovne znamke lastne "filozofije in načina življenja"? Zdi se, da v resnici ne, saj vsi nismo tako zanimivi kot tiste družine, ki jih gledamo na TV in ki "besno" objavljajo vse dogodke (na vasi temu rečejo "pasje procesije"), na katere so prišle.
Glej tudi - Blog članki o gospodarskem pravu in postopkih;
Opozorilo:
Prispevki so namenjeni kritičnemu razmisleku in ne predstavljajo uradnih stališč, nasvetov ali priporočil pisarne. Prispevki niso nadomestilo za strokovno pomoč v živo in ne predstavljajo pravnih nasvetov ali vstopa v mandatno razmerje. Pred ukrepanjem se vedno posvetujte z odvetnikom. Pisarna ne prevzema odgovornosti za ukrepanja, dejanja in aktivnosti, ki bi jih izvedli na podlagi te objave ali vaše interpretacije objave. Vsakršno odgovornost izključujemo in zavračamo.