Kdorkoli kupuje po internetu ali na daljavo se je že srečal, da stvar oz. blago, ki ga je kupil, ne ustreza njegovim pričakovanju ali pa sploh ne prispe.
V teh primerih je najbolj bistveno, da takoj oziroma brez nepotrebnega odlašanja o tem obvestimo prodajalca. V primeru večjih spletnih portalov (npr. ebay, amazon, ipd) je v veljavi že poseben pritožbeni postopek, saj ga nekatere nacionalne zakonodaje tudi zahtevajo, tako da domače, kakor tuje potrošnike.
Po tem, ko ste o svojem nezadovoljstvu obvestili potrošnika in se ta ne javi pravočasno ali pa javi in trdi, da je vse v vredu, se začnejo zle slutnje, da smo morebiti žrtev kakšne prevare.
Kaj torej storiti?
Odgovor žal ni tako preprost, saj je odvisen od tega, ali ste kupili blago od prodajalca v Sloveniji, EU ali tretji državi. Nadaljnje razlikovanje je odvisno od tega, ali gre za rabljeno ali novo stvar.
V vsakem primeru svetujemo, da se čimprej obrnete tako na prodajalca, kakor tudi na morebitnega posrednika (organizatorja prodaje) in tudi morebitnega posrednika pri plačilu (npr. plačilnem sistemu paypal, ipd), še posebej, če ti zagotavljajo postopek v zvezi s pritožbami.
V kolikor to ni mogoče, je potrebno preveriti, ali morebiti izdajatelj kreditnih kartic v okviru svoje poslovne politike zagotavlja kako varnost. Nadaljnji korak pa je preverjanje, kateri organ pregona (tožilstvo, policija) bi bil za konkretni sum prevare morebiti pristojen. Pred tem se lahko pozanimamo tudi pri Tržnem inšpektoratu RS ali nam lahko morebiti oni pomagajo v okviru svojih pristojnosti.
Zoper slovenske prodajalce (ali goljufive kupce, ki bi neupravičeno vlagali reklamacije) lahko brez težav vložite tudi tožbo pred rednim civilnim sodiščem za povračilo škode in stroškov. Za pogodbene stranke znotraj EU je potrebno preveriti, ali je tožbo potrebno sprožiti v Sloveniji ali v tujini.
Za pogodbene stranke izven EU pa bo potrebno običajno sprožiti postopek v državi, kjer se oseba/podjetje nahaja.
Kakor povsod, je skrbnost pri sklepanju poslov tudi pri manjših nakupih potrebna. Tako glede vnosa številke kreditne kartice, odobritve plačila ali morebitnega dogovora o izpeljavi transakcije izven sistema nadzora posrednika. Potrebno je namreč vedeti, da je v mednarodnem prometu in na internetu, veliko večji pritisk na drugo pogodbeno stranko ogrozitev njenega poslovnega ugleda, kot pa morebitna tožba.
Za domače transakcije (kjer sistemov povratnih informacij - feedbackov - načeloma ne poznamo) pa bo prej obratno in bo prej potrebna tožba, kot pa negativna povratna informacija.
Glej tudi - Blog članki o pogodbah
Opozorilo:
Prispevki so namenjeni kritičnemu razmisleku in ne predstavljajo uradnih stališč, nasvetov ali priporočil pisarne. Prispevki niso nadomestilo za strokovno pomoč v živo in ne predstavljajo pravnih nasvetov ali vstopa v mandatno razmerje. Pred ukrepanjem se vedno posvetujte z odvetnikom. Pisarna ne prevzema odgovornosti za ukrepanja, dejanja in aktivnosti, ki bi jih izvedli na podlagi te objave ali vaše interpretacije objave. Vsakršno odgovornost izključujemo in zavračamo.